سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل خانواده

در ادامه ی مباحث و مقالات طراحی شده در حوزه ی مشاوره حقوقی، اینبار به توضیح و توصیف وکیل خانواده می پردازیم. یکی از پرکاربردترین حوزه های حقوقی و قضایی در کشور ما و هر جامعه ی مدنی دیگر موضوع بسیار مهم و شاخص وکیل خانواده می باشد.

بسیاری از عزیزان بر این عقیده هستند که مراجعه به وکیل خانواده پس از بروز اختلاف و یا دعوای خانوادگی قابل طرح و مورد نیاز می باشد. در حالیکه اگر قبل از انجام هر کار حقوقی از قبیل: ازدواج، انجام هرگونه قرارداد، انحصار وراثت، اثبات و نفی نسب و یا هر موضوع خانوادگی دیگر با یک وکیل خانواده مشورت نماییم بسیاری از آسیب های بعدی پیشگیری می شود.

بسیار جالب است که بدانید در جوامع مترقی همچنان که هر خانواده ای دارای پزشک خانواده هست، وکیل خانوادگی هم دارند و در همه ی شئونات زندگی خویش از مشورت و پیشنهادات و نظرات وکیل خانواده بهره مند می شوند.

کلمه‌ی وکیل ذاتاً به معنای تکیه کردن، اتکا کردن به یک شخص است همانطور که ممکن است شنیده باشید خداوند وکیل است یعنی ما به خداوند توکل می کنیم یعنی تکیه می کنیم. بنابراین کلمه‌ی وکیل از تکیه کردن می آید یعنی کسی در حقیقت به کس دیگری تکیه می کند و آن شخص را جایگزین خودش در مسائل حقوقی و در دفاع از حقوق خودش قرار می دهد.

حال این کلمه ی وکیل به معنای نماینده ی قراردادی هم است. یعنی در حقیقت شخصی شخص دیگری را انتخاب می کند تا به جای او از حقوقش دفاع کند یا به جای او قراردادی را امضا کند یا به جای او اعمال یا وقایع حقوقی را رقم بزند. حال این اعمال حقوقی ممکن است اعمال حقوقی یک جانبه باشد ممکن است اعمال حقوقی دوجانبه باشد.

 

برای مطالعه ادامه مطلب وکیل خانواده ، کلیک گنید.