سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره وکیل خانواده

یکی دیگر از موضوعاتی که بعنوان مقاله‌ای جامع در وب سایت و مجموعه‌ی وکیل پرس برای شما عزیزان تدوین و تحریر شده است، بحث مهم و کاربردی مشاوره وکیل خانواده می باشد.

لازم است بدانید که بحث مشاوره وکیل خانواده از جمله موضوعاتی است که در صلاحیت دادگاه خانواده می باشد.

طبق قانون خانواده مصوب سال 1392 بعضی از موضوعات اختصاصا در صلاحیت دادگاه خانواده و برعهده ی وکیل خانواده قرار می‌گیرد و اگر اختلافاتی در این حوزه مطرح شود، تنها مرجعی که حق ورود در این موضوع و رسیدگی به این موضوعات را دارد دادگاه خانواده است.

حال به تشریح مختصری از موضوعاتی که در صلاحیت دادگاه خانواده است و در این مقاله ذیل عنوان کلی مشاوره وکیل خانواده مطرح شده است، می پردازیم:

مشاوره وکیل خانواده – نامزدی

اولین موضوعی که قانون خانواده در صلاحیت دادگاه خانواده قرار داده است، بحث نامزدی و خسارات مربوط به برهم زدن نامزدی است. در حقوق کشور ایران، نامزدی تعهدی برای طرفین برای ازدواج ایجاد نمی‌کند. طبق قانون، وعده‌ی ازدواج ایجاد علقه‌ی زوجیت نمی‌کند.
بنابراین هر کدام از نامزدها می‌توانند قبل از اینکه زندگی را شروع کنند، این رابطه را برهم بزنند و هیچ نوع تعهدی برای ادامه‌ی این رابطه ندارند.

منتهی اگر خساراتی از این نامزدی به طرفین وارد شود، از مجرای قانونی قابل مطالبه است.
این خسارات ممکن است خسارات عاطفی باشد، ضربه ی روحی به کسی وارد شود، این موضوعات قطعاً مسائل قانونی نیست و بیشتر مسائل روانی است و قابلیت طرح شکایت یا دعوا را ندارد. ولی موضوعات مالی موضوعاتی است که قابل مطالبه هستند.

 

برای مطالعه ادامه مقاله مشاوره وکیل خانواده کلیک کنید.